کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


دولت برنامه های اقتصادی خود را اعلام کند

14 سپتامبر 2016
کد خبر : 971884



در حال حاضر مجلس شورای اسلامی منتظر اعلام برنامه تیم اقتصادی دولت آقای روحانی می باشد، اما هنوز از طرف آنها برنامه و هدفی مشخص نشده و به ارائه برنامه ششم توسعه موکول شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و به نقل از بورس نیوز، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون چندین مرتبه قرار بر برگزاری جلسه ای بین نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی کشور بوده که متأسفانه بنا به دلایل مختلف به تأخیر افتاده است و مجلس همچنان منتظر اعلام برنامه تیم اقتصادی دولت می باشد.

سید حسن حسینی تأکید کرد: هنوز وزارت اقتصاد گزارش جامعی در خصوص برنامه هایش در جهت خروج از رکود ارائه نکرده است و ما منتظر برنامه ششم توسعه هستیم تا پس از آن شرایطی ایجاد شود تا رونق اقتصادی را در پی داشته ابشد.

وی افزود: دولت تاکنون اقدامات زیادی همچون کاهش نرخ سود و تسهیلات بانک ها و نرخ بهره وام مسکن و مواردی دیگر را انجام داده است، اما این تصمیمات اتخاذ شده علیرغم لازم بودن، کافی نمی باشد چرا که بازار در رکود عمیق فرو رفته و این رکود با انجام این تحرکات سطحی از بین نخواهد رفت.

حسینی تصریح کرد: در برنامه توسعه نرخ رشد ۸ درصدی برای اقتصاد برآورد شده، اما رسیدن به این رشد اقتصادی نیازمند شخم عمیقی در رکود و ایجاد تحول در اقتصاد می باشد که متأسفانه تاکنون با وجود آنکه چند ماه از مهلت ریاست جمهوری آقای روحانی بیشتر باقی نمانده تحرک و تحولی واقعی را شاهد نیسیتم.

نماینده مردم شاهرود ادامه داد: سال جاری، سال اقتصادی مقاومتی است اما ساز و کار مناسب همچون قوانین و مقررات، ساختار و نیروی انسانی و مدیریت در اقتصاد بر مبنای این هدف تهیه و تدوین نشده است در حالی که اقتصاد مقاومتی نیاز به تحولی عمیق و بنیادین دارد اما هنوز با وجود گذشت ۶ ماه از سال هیچ خبری از آن نیست.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با این حال دولت امیدوار است در نیمه دوم سال همراه با آزاد شدن منابع بلوک شده و تأمین منابع ارزی مورد نیازش تحرکی موقت در اقتصاد ایجاد کند، اما ما نباید فراموش کنیم که عمق رکود اقتصادی بسیار زیاد است و اگر اتفاقی هم صورت بگیرد به صورت موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و بهبود شرایط نیازمند تغییر و تحول عمیق می باشد.