کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


واگذاری نظارت‌ها به تالارهای منطقه‌ای

24 اکتبر 2018
کد خبر : 978331



علی صحرایی، رییس شرکت بورس اوراق بهادار تهران: تالارهای منطقه‌ای در گذشته متعلق به سازمان کارگزارن و در حال حاضر متعلق به شرکت بورس تهران هستند که همه خدمات بازار سرمایه را ارائه می‌دهند. نقشی که این تالارها در فرهنگ‌سازی دارند مورد توجه است چراکه بر اساس سطح نیازمندی مراجعین، برنامه‌های منظم آموزشی با حضور اساتید دانشگاهی داشته و روند آن اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، وی از برنامه بورس تهران برای محول کردن بخشی از نظارت به تالارهای منطقه ای در حوزه بازار سرمایه خبر داد و افزود: بنگاه های حاضر در مناطق بحث آموزش ناشران یا معرفی امتیازات بازار سرمایه و حضور شرکت ها را بر عهده دارند که همکاران مناطق با تدابیر اندیشیده شده آنها را اعلام می کنند اما نقش اصلی اطمینان بخشی به مردم است تا در هنگام مراجعه اولیه مکانی فیزیکی برای پاسخگویی وجود داشته باشد تا سبب ایجاد اطمینان و ابزار توسعه بازار شود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید ارائه محصولات بازار سرمایه در هر اقلیم جغرافیایی مورد بررسی قرار گیرد،گفت: آمار ۲۳ درصدی معاملات بورس از طریق تالار منطقه ای کیش  نشان از آشنایی مردم  جزیره با فرهنگ سرمایه گذاری و سهامداری دارد، برهمین اساس در نظر داریم  برای فرهنگ سازی برای افرادی که آگاهی و  وقت  کافی در این مورد  ندارند و همچنین به منظور هدایت سرمایه مردم بصورت غیرمستقیم، ETFهای متعدد بر اساس اقلیم جغرافیایی در سراسر کشور داشته باشیم.

صحرائی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۸۷ که اجرای فاز دوم سامانه الکترونیکی ناشران(کدال) و پوشش کلیه شرکت های بورسی انجام شد، گفت: گسترش تالارهای منطقه ای هم همزمان با ورود این سامانه جدید، ابزاری بود که ارتباط پلتفرم را برای افزایش دسترسی مردم به بازار سرمایه ایجاد کرد.
وی با اشاره به نگاه فرهنگی برای شناساندن محصولات بازار سرمایه به مردم ادامه داد:بخش عمده کمک درگاه ها در توسعه بازار سرمایه به واسطه ایستگاه ها در تالارهای منطقه ای انجام شده است. این تالارها با وجود اینکه تحت مدیریت بورس تهران هستند اما وظیفه پاسخگویی و ارائه تمامی خدمات بازار سرمایه را دارند.
صحرائی همچنین اظهار امیدواری کرد: این اقدام نمادین برای سایر کارگزاری ها  به خصوص کارگزاری های بانکی سرلوحه باشد تا علاوه بر افزایش رونق و جذب مشتریان ارتباط با عموم را افزایش دهند.