کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


هیس… در بورس نیوز کسی قانون نمی‌داند!!!

14 ژوئن 2020
کد خبر : 9710996



امروز ۲۵ خرداد ماه، سایت بورس نیوز، مطلبی با عنوان” هیس… در وب سایت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران همه خوابند” در وب سایت اینترنتی خود منتشر نمود که با اندکی تأمل، غفلت این پایگاه اطلاع رسانی از اطلاعات و قوانین رایج در سطح بازار سرمایه را خاطر نشان می‌سازد.


بر فعالان و مدیران بازار سرمایه پوشیده نیست درج نام اعضای جدید هیات مدیره پس از تایید فرایند انتخابات توسط سازمان بورس صورت می‌پذیرد. و در کانون نیز جایگزینی اسامی پس از انجام این فرایند و تشکیل اولین جلسه هیات مدیره و قبولی سمت توسط اعضای منتخب در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بر همین اساس، نتیجه انتخابات کانون نهادهای‌ سرمایه‌گذاری ایران نیز که در روز چهارشنبه مورخ ۲۱/۰۳/۹۹ برگزار گردیده بود صرفا در سایت کانون و سایر کانال‌های منتسب به کانون و رسانه‌های مرتبط اطلاع رسانی گردید . ضمن آن که این مجمع هم‌زمان بصورت آنلاین نیز برگزار و اخبار مربوطه در اختیار مخاطبین و علاقه‌مندان قرار گرفت .


در ادامه خبر، سایت بورس نیوز مدعی می‌شود که هنوز اسامی دو نفر از اعضای هیات مدیره قبلی در سایت کانون وجود دارد آن هم در شرایطی که این دو شخص مدت یک‌سالی است که از شرکت‌های مورد نظر به‌عنوان مدیرعامل جدا شده‌اند. در این خصوص خاطر نشان می‌سازیم آقایان “دکتر محمدابراهیم محمدپورزرندی” و “سیدمحمدصادق الحسینی” نمایندگان حقیقی شرکت‌های مذکور در هیات مدیره کانون بوده‌اند و این منافاتی با جدایی آنان از شرکت‌های مذکور ندارد. و در صورتی که مدیرعامل جدید تمایل داشته باشد این افراد می‌توانند هم چنان به عنوان نماینده حقیقی آن شرکت در هیات مدیره کانون حضور داشته باشند.
اینجا در کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران کسی خواب نیست فقط با قوانین و مقرارت بازار سرمایه آشنا هستند و خود را به عنوان نهاد صنفی بازار سرمایه ملزم به رعایت اصول و قوانین درون و برون سازمانی و پرچمدار شفافیت و اطلاع رسانی درست می‌داند. اینجا ما بیداریم، تا شما آسوده قوانین را بیاموزید و اخبار درست را منتشر نمایید.
و از آنجایی که سایت خبری بورس نیوز برای چندمین مرتبه دست به انتشار اخبار کذب و خلاف واقع نسبت به این نهاد صنفی بازار سرمایه زده است روابط عمومی کانون این‌بار برخلاف خط مشی خود مبنی بر مدارا و حفظ متانت خواستار پاسخ‌گویی مستدل مسئولین این سایت و درج پاسخ کانون در وب سایت اینترنتی خود می‌باشند. و هم چنین این حق را برای خود قائل هستیم پاسخ خود را جهت شفافیت در اختیار سایر خبرگزاری ها قرار دهیم.