کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


مهم‌ترین عامل بیم و امید سهامداران

03 سپتامبر 2018
کد خبر : 977870



محمودرضا خواجه‌نصیری؛ مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران): بیم و امید سهامداران در بورس را باید متأثر از ابهام‌های متعدد به‌خصوص در حوزه سیاست‌های ارزی و قیمت‌گذاری کالاها در بورس کالا پیگیری کرد. از نگاه تکنیکال، بازار سرمایه پس از یک دوره رشد معنادار آماده برای ورود به دوره اصلاح قیمتی است که برخی بر همان مبنا و استدلال ابهام‌ها را بهانه‌ای برای افت و خیز بازار تلقی می‌کنند. بخشی از رفتار غیرمنطقی در بازار را به نظر باید به نبود تحلیل ارجاع داد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری “عصر مالی”، محمودرضا خواجه‌نصیری؛ مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن در خصوص روند معاملات در بازار سهام گفت: افزایش نرخ ارز سودهای تقریبی ۳۰ تا ۵۰ درصدی را می‌تواند برای شرکت‌های صادراتی به دنبال داشته باشد اما ابهام در چگونگی محاسبه نرخ ارز در فروش و درآمد شرکت‌ها و تعیین نرخ ارز برای مواد اولیه با وجود ابلاغ بسته جدید ارزی نگرانی‌ها را همچنان باقی نگه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه معامله گران بازار سرمایه از تعدد ابلاغیه ها ، تصمیم های یک روزه و عدم ثبات در تصمیم گیری ها خسته و دلزده هستند،گفت: در این میان نقدینگی های جدیدی وارد بازار سرمایه شده اند که در صورت رفع ابهامات می تواند ماندگار شود.

این کارشناس بازار سرمایه گزارش های فروش شرکت ها را حاوی خبرهای مثبت برای سرمایه گذاران دانست و گفت: افزایش درآمد شرکت ها از فروش محصولات با نرخ های جدید نکته مثبتی برای سرمایه گذاران بود.

خواجه نصیری معتقد است : بیم و امید سهامداران در بورس را باید متاثر از ابهام‌های متعدد به خصوص در حوزه سیاست‌های ارزی و قیمت‌گذاری کالاها در بورس کالا پیگیری کرد. از نگاه تکنیکال، بازار سرمایه پس از یک دوره رشد معنادار آماده برای ورود به دوره اصلاح قیمتی است که برخی بر همان مبنا و استدلال ابهام‌ها را بهانه‌ای برای افت و خیز بازار تلقی می‌کنند. بخشی از رفتار غیرمنطقی در بازار را به نظر باید به نبود تحلیل ارجاع داد.

وی همچنین نزدیکی به دوره دوم تحریم ها را مورد توجه قرار داد و گفت: افزایش مولفه‌های ریسک سیستماتیک با نزدیک شدن به مرحله دوم تحریم‌های آمریکا در آبان‌ماه و تداوم فشارها بازار را نگران کرده است. در چند ماه آینده در تقابل میان این دو موضوع بازار نوسان دارد اما برآیند نوسان‌ها رو به بالا است.