کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


مراسم افتتاحیه «شوبیل» اولین تئاتر مالی

22 ژانویه 2019
کد خبر : 979064



در روز دوشنبه اول بهمن ۱۳۹۷ اولین تئاتر مالی با نام شوبیل با حضور بزرگان بازار سرمایه از جمله امیر هامونی (مدیرعامل شرکت فرابورس ایران)، حسن قالیباف اصل (مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار)، علی آقامحمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام )، حسین عبده تبریزی (عضو شورای عالی بورس اوراق بهادار)، علی صحرائی (مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار)، علی سنگینیان (رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران)، یاسر فلاح (مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس اوراق بهادار)، آقای بنانی (رئیس مرکز مدیریت بدهی و دارایی مالی وزارت اقتصاد و دارایی) و… به روی صحنه رفت.

این نمایش که با همت سعید اسلامی بیدگلی؛ دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با هدف نزدیکی حوزه بازار سرمایه و نمایش، همچنین سوق دادن صنف بازار و بورس به سمت پرورش هرچه بیشتر فرهنگ جامعه جرقه خورد و با نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر پرداخته و توسط  ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، الهام نامی، وحید نفر، بهرام سروری نژاد و محمدرضا قلمبُر بازی شد.

 

 

 

در این تئاتر که سعید اسلامی بیدگلی و  امین آذریان تهیه‌کننده و دو شرکت موسسه دانش شاخص بازار سرمایه و موسسه پوشه هنر پارس مجری طرح هستند در قالب یک درام اجتماعی معاصر سعی شده در تعاملی دوسویه هم نوسانات بازار بورس و دغدغه‌های تحلیل‌گران و معامه‌گران را به زبان ساده برای عامه مردم به نمایش درآورد و بنوعی به ترغیب افراد غیر آشنا با سرمایه‌گذاری در بورس پرداخته که با آشنایی با مشکلات ناشی از تلاطم و التهابات محورهای بازار سرمایه وارد سرمایه‌گذاری در این جرگه شوند و هم فرصت آشنایی با تئاتر برای جامعه غرق در بازار و همیشه سر در امواج متغیر قیمت‌ها، نمادها، شاخص و کدال و… فراهم گردد. تا بلکه با نظر مثبت تعداد حتی اندکی از ایشان قدم مثبتی در جهت رونق تئاتر در نتیجه فرهنگ و هنر برداشته شود.

 

 

در مراسم افتتاحیه تئاتر شوبیل که با نواختن زنگ معاملات بورس توسط دکتر عبده و صحبتهای امین آذریان آغاز گردید، همچنین همایون ارشادی، بیوک میرزایی و مریم کاویانی از جامعه هنری حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند و رونمایی از نمایشنامه «نام همه مصلوبان عیسی است» به نویسندگی ایوب آقاخانی نیز انجام گرفت.

نام جالب این نمایش از نام گونه‌ئی از لک‌لک گرفته شده است که یکی از ۱۰ حیوان نادر جهان است. وجه تمایز آن از دیگر پرندگان و ارتباط آن با موضوع نمایشنامه در نمایش بیان می‌گردد.

نمایش «شوبیل» ازاین پس تا آخر بهمن هر شب ساعت ۲۱ در سالن شماره ۱ عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

خرید بلیط

 

به قلم: ملاحت رضوانی