کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


روند رو به رشد بازار سرمایه در سال ۹۶

17 مارس 2018
کد خبر : 976419



مکانیزم جدید توقف و بازگشایی نمادها که در سال جاری در بورس تهران عملی شد بر نقدشوندگی سهام تأثیر خواهد گذاشت. او معتقد است سال ۹۶ از سال‌های ۹۵ و ۹۴ برای اهالی بازار سرمایه سوددهی بیشتری داشت.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، روح‌الله حسینی‌مقدم، معاون نظارت بر ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره بازدهی بورس تهران در سال ۱۳۹۶اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ بورس تهران رشد داشت. در سال ۹۶ بازار سرمایه وضعیت مناسبی داشت و صنایع اثرگذار نیز روندی مناسب را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: نخستین شرکتی که در سال ۹۵ پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۹۶ خود را به بازار ارایه کرد، یه بار این پیش‌بینی را تعدیل کرد. یک بار ۸ درصد، یک بار ۶ درصد و یک بار نزدیک ۵ درصد تعدیل مثبت  داشت

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران افزود: این تعدیل‌های مثبت نشان می‌دهد وضع سودآوری شرکت‌ها تعدیل مثبت پیدا کرد و قطعاً تأثیرش را بر بازار شاهد خواهیم بود.

حسینی‌مقدم با اشاره به دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نمادها گفت: در سال ۹۶ تغییری در دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها داشتیم و هم اکنون دو ماه است که بازار با مکانیزم جدید کار می‌کند. بورس در تلاش است که نقدشوندگی افزایش یابد و نتایج این تصمیم بر نقدشوندگی مشهود است.

وی تأکید کرد: با دستورالعمل جدید امیدوار هستیم تفسیر از مقررات از بین برود و همچنین نقدشوندگی و شفافیت توأمان افزایش پیدا کند.