کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


دولت قصد عمق بخشیدن به بازار را دارد

02 فوریه 2019
کد خبر : 979134



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، بازار سرمایه را از ساز وکارهای اثرگذار اقتصاد برشمرد و گفت: ابزارهای منتشر شده در بازار سرمایه ظرفیتی بزرگ برای اقتصاد کشور است که می‌تواند بسیاری از نیازهای دولت و بنگاه‌های اقتصادی را پوشش دهد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، درباره نقش بازار سرمایه در بودجه سال آینده گفت: بازار سرمایه به دلیل وظیفه تامین مالی، یکی از ساز وکارهای اثرگذار بخش اقتصاد محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه در سال‌های اخیر در زمینه توسعه ابزارها و تامین مالی شرکت‌ها گام های رو به جلویی برداشته است، افزود: امروز شاهدیم که شرکت‌ها با اطمینان می توانند برای تامین مالی، توسعه فعالیت‌ها و پیشبرد اهداف تخصصی خود به بازار سرمایه مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  افزود: دولت قصد دارد از مسیر بازارپذیر کردن بدهی‌های خود، اقدام به تعمیق بازار کند و این مساله در لایحه بودجه ۹۸ به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابلی توجهی از منابع مالی در اختیار دولت قرار گرفته است و ایجاد بازار بدهی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم محسوب شود که با توسعه منابع مالی به تمام بخش‌ها و فعالیت‌ها کمک می‌کند.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ حوزه عمل بازار سرمایه گسترش یافته است، اظهار داشت: دولت و مجلس به بازار بدهی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین ظرفیت های بازار سرمایه کشور در بودجه ۹۸ نگاه ویژه ای دارند.

پورابراهیمی تصریح کرد : باید به این نکته توجه داشت ابزارهایی که از سوی بازار سرمایه منتشر می‌شود، ظرفیتی برای اقتصاد کشور است که می‌تواند بسیاری از نیازهای دولت و بنگاه‌های اقتصادی را پوشش دهد.

وی مجموع رقم پیشنهادی دولت در لایحه را مبنای کار مجلس برای درآمدهای حاصل از فروش سهام شرکت های دولتی و نیز انتشار اوراق بهادار اعلام کرد و گفت: مجموع درآمد پیشنهادی دولت از محل انتشار ابزارهای مالی و فروش سهام شرکت های دولتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن از محل انتشار اوراق بهادار تامین خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده که حدود ۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت های دولتی درآمد کسب کند.

منبع: سنا