کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


حجم سرمایه گذاری های بورسی “سرمایه گذاری فرهنگیان “به ۲هزار میلیارد تومان افزایش یافت

ضرورت ایجاد تعامل بین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس با سازمان، بررسی پایین بودن حجم ورود شرکت‌ها به بورسضرورت اصلاح دستورالعمل‌ها و برخی قوانین، نتایج اصالت دادن بیش‌ از اندازه به مدارک و گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای از جمله مباحث مطرح شده در نشست مشترک امروز دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سرمایه گذاری ایران ،جلال قاسمی مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ضمن مفید دانستن مباحث مطرح شده در نشست‌های صبحانه‌کاری برای مجموعه‌ بازار سرمایه اظهار کرد:کانون در راستای برگزاری این نشست‌ها می‌تواند مسائل و مشکلات صنفی اعضای خود را مورد بررسی قرار دهد و بستری را فراهم سازد تا مونولوگ‌های یک طرفه از طرف سازمان بورس را به گفتگوی دو طرفه تبدیل کند.

وی گفت: از طرفی کانون می‌تواند در جریان برگزاری این نشست‌ها به کاستی‌ها و موانعی که سر راه شرکت‌ها برای ورود به بورس وجود دارد بپردازد این موضوع را مد نظر قرار دهد که چرا تعداد شرکت‌های بزرگ و فعال خارج از بورس هنوز بیش از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است.

قاسمی ادامه داد: این‌ که تمایل برای ورود به بورس وجود ندارد باید مورد بحث‌های کارشناسانه قرار گرفته و ریشه‌یابی شود.

وی همچنین بی‌توجهی به قانون و یا اصلاح فوری برخی دستورالعمل‌ها قبل یا بعد از ابلاغ را از ضرورت بازار دانست و گفت: محدود کردن بازار سرمایه به یکسری مقررات که شاید با الگو گرفتن از قوانین بازارهایی که با بازار ما مطابقت ندارد وضع گردیده هزینه‌های زیادی برای بازار در پی خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان همچنین محدودیت برای بکارگیری افراد با تجربه و کارآزموده در بخش های مختلف شرکت ها را از دیگر موانع موجود اعلام کرد و افزود: اصالت دادن به مدارک مقطعی و گواهینامه های خاص با عث می‌شود که تعداد معدودی بتوانند در بخش‌های مختلف بکار گرفته شوند و شرکت ها برای استخدام افراد با تجربه با محدودیت مواجه باشند.

وی گفت: آیا این گواهینامه به ارتقا سطح دانش بازار کمک کرده است.

قاسمی همچنین گفت: نظارت باید چهارچوب داشته باشد و مشخص شود دایره نظارت تا کجاست؟

۲ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری بورسی “سرمایه‌گذاری فرهنگیان”

وی ادامه داد حجم سرمایه‌گذاری شرکت در شرکت های بورسی موجود درپرتفوی را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم به طور متوسط در ۶۰ شرکت توزیع شده است.

قاسمی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شرکت از حجم تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاهش داده و بر حجم سرمایه‌گذاری افزوده است به طوری‌که در سال ۸۶ تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیر ۱۶۰ شرکت و کل سرمایه گذاری بورسی ۱۴۰ میلیارد تومان و تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیربه۶۰ شرکت کاهش یافته است.

وی پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری در پرتفوی شرکت را سهام ماشین‌سازی اراک اعلام کرد و گفت: با تدابیر انجام شده و تلاش هیأت مدیره ماشین سازی اراک در طول ۴ سال، زیان‌انباشتی شرکت تبدیل به سود شده به طوری‌که در مجمعی که در روزهای آینده برگزار می‌شود و بعد از ۱۰ سال، شرکت سود تقسیم خواهد کرد.