کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


طیف گسترده شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران؛ عامل ورود سرمایه‌گذاران

01 نوامبر 2017
کد خبر : 974876



کیم سیونگ هو، سفیر کره جنوبی در همایش بین المللی بازار سرمایه ایران از جذابیت این بازار برای کشورهای آسیایی به خصوص کره جنوبی سخن گفت.

 

به گزارش روابط‌عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، به نقل از سنا، کیم سیونگ هو، سفیر کره جنوبی به‌عنوان یکی از سخنرانان همایش بین‌المللی بازار سرمایه ایران در دومین روز کیش اینوکس ۲۰۱۷ به جذابیت‌های بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت: بورس تهران گلچینی از شرکت‌های بزرگ و سودآور است، به‌همین دلیل کره جنوبی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بازار دارد.

وی در ادامه درخصوص صنایع موجود در بازار ایران اشاره داشت: بازار سرمایه ایران یک بازار به‌خصوص است که در آن از تمام صنایع موجود در اقتصاد ایران نماینده یا نمایندگانی وجود دارد. به‌همین دلیل می‌توان گفت این بازار برای تمام اقشار مختلف امکان سرمایه‌گذاری را ایجاد کرده است.

کیم سیونگ هو، با اشاره به حضور بازارهای موازی با بورس تهران در بازار سرمایه بیان داشت: این که همزمان با بورس تهران سه بازار دیگر نیز دارای فعالیت هستند و در آنها معامله صورت می‌گیرد نشان دهنده پویایی در قشر سرمایه‌گذار در این کشور است که این علامت خوبی برای یک اقتصاد رو به توسعه است.

وی در ادامه درخصوص بازار کره جنوبی به ادای توضیحاتی پرداخت و خاطرنشان کرد: بورس کره جنوبی پانزدهمین بورس بزرگ دنیا در ۶۰ سال اخیر بوده است.

این مقام مسئول ارزش بازار کره جنوبی را در حدود ۱٫۵۱۳ تریلیون وون کره جنوبی قلمداد کرده و افزود: تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بورس کره جنوبی ارزش بازاری در حدود ۱٫۵۱۳ تریلیون وون کره جنوبی داشت که با میانگین ارزش معاملات روزانه بالغ بر ۷٫۸ تریلیون وون کره جنوبی در دو هزار و ۱۳۱ سهم موجود در این بازار رقم خورده است.