کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


بورس به استقبال کرباسیان آمد

15 آگوست 2017
کد خبر : 974108



رییس جمهور دولت دوازدهم، معاون وزیر اقتصاد و رییس گمرک کل کشور در دولت یازدهم را به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت جدید پیشنهاد کرد. مسعود کرباسیان که مسئولیت‌های مدیریتی متعددی را در کارنامه اجرایی دارد، نویدبخش بهبود اوضاع اقتصادی کشور در دوره مدیریت خود است…

او که به ایجاد تغییر و تحول در گمرک و مدیریت موفق در بخش‌های مختلف شناخته شده است، برنامه خود برای وزارت اقتصاد را با تأکید بر اعتدال در اقتصاد، واگذاری اقتصاد به مردم، تحقق اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید اعلام کرده که در آن توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه شده است. اهداف و جهت‌گیری‌های کلان او برای بازار سرمایه و بدهی عبارتند از: افزایش شفافیت، سرعت، کارایی و عمق بازار سرمایه و بدهی؛ حمایت از سهام‌داران خرد؛ افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه؛ جذب سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه و بدهی ایران؛ ظرفیت‌سازی برای توسعه بازار سرمایه و تقویت نقش آن در تأمین مالی بنگاه‌ها.
به‌گزارش روابط‌عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به‌نقل از هفته نامه اطلاعات بورس؛ مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بازار سرمایه و بدهی نیز به این شرح است: توسعه کمی و کیفی ابزارها و نهادهای مالی در کنار بهبود نقش ارکان بازار سرمایه؛ بهبود نقدشوندگی در بازار سرمایه؛ ارتقای اثربخشی و کارایی نظام نظارتی سازمان؛ بین‌المللی شدن بازار سرمایه و حضور در بازارهای بین‌المللی؛ توسعه آموزش و فرهنگ سرمایه‌گذاری و بهبود نظام اطلاع رسانی در بازار سرمایه. حال و هوای بازار سرمایه نشان از استقبال اهالی آن از حضور مسعود کرباسیان در سمت وزیر اقتصاد دارد. هفته‌نامه بورس نظر خبرگان اقتصاد و بازار سرمایه را درمورد این وزیر پیشنهادی و نکاتی که باید از سوی او مورد توجه قرار گیرد، جویا شده است.

علی اسلامی

امید به بازار سرمایه ای پویاتر و کاراتر 
علی اسلامی‌بیدگلی، رییس هیأت‌مدیره مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی(عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

همه اهالی عرصه اقتصاد کشور از پیشنهاد آقای کرباسیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی خوشحال هستند؛ چرا که ایشان تجربه اجرایی بسیار خوبی در وزارت اقتصاد دارند و سالها معاونت این وزارت را در دو دوره تجربه کرده‌اند. همچنین ایشان به واسطه حضور در بسیاری از شرکت‌ها، نهادهای مالی و بنگاه‌های اقتصادی دیگر، با مفاهیم کسب وکار، چالش های آن و واقعیت‌های اقتصادی کشور به خوبی آشنا هستند و این موضوع می‌تواند به ایجاد درک مناسبی از بازار سرمایه در بدنه اقتصاد کمک کند و بستر توسعه بازار سرمایه را فراهم آورد. خوشبختانه ایشان زمانی که برنامه‌های خود را برای وزارت اقتصاد اعلام کرد، توسعه و رونق بازار سرمایه را یکی از رئوس اهداف و برنامه‌های خود دانست که نشان می‌دهد این موضوع جزو اولویت‌های اول او به‌عنوان نفر اول دولت در مسائل اقتصادی است. بنابراین با توجه به تجربه گرانبهای ایشان در وزارت اقتصاد و سایر عرصه‌های اقتصادی کشور، امیدواریم بتوانند به داشتن بازار سرمایه‌ای پویاتر و کاراتر در کشور کمک کنند.

آقا بزرگی

انتظارات فعالان بازار سرمایه
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

امید است با اتخاذ تدابیر لازم و امیدی دوباره به آینده‌ای روشن توسط متخصص‌ترین و مجرب‌ترین تیم اقتصادی که تاکنون در بدنه دولت فعالیت داشته‌اند، بتوانیم با همت دولت‌مردان و رییس‌جمهور منتخب به اهداف زیر دست یابیم. اگرچه تحقق این اهداف مستلزم برنامه‌ریزی و همسویی همه ارکان نظام است اما به‌جهت در دست داشتن ابزارها واختیارات لازم به دست توانای یکی از باتجربه‌ترین دولت‌مردان در حوزه اقتصاد، امیدواریم که بتوانیم دستاوردها و اهداف مورد انتظار را در مدت معقول و لازم داشته باشیم.
بی‌تردید رزومه آقای کرباسیان حاکی از توانایی علمی و تجربی ایشان در اداره یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های مورد توجه آحاد مردم و مسئولان است و امیدداریم با حمایت از همکاران و تیم منتخب ایشان هرچه سریع تر به اهداف موردنظر و ارائه شده از سوی ایشان برسیم.

 

امید قائمی

وزیر پیشنهادی اقتصاد؛ خبری خوش برای بازار سرمایه
مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

برنامه راهبردی خوبی از سوی آقای کرباسیان ارائه شده است. با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان، انتصابشان در رأس وزارت اقتصاد می‌تواند خبر خوبی برای بازار سرمایه باشد.
خانواده کرباسیان از مدیران خوشنام بازار سرمایه هستند و با این بازار آشنایی کامل دارند و از تجارب صنعتی و سرمایه‌گذاری در این بازار برخوردارند و انتصاب ایشان در مقام وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند به رونق و توسعه بازار سرمایه کمک کند.