کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


بورس انرژی به کمک طرح خودکفایی بنزین کشور رفت

22 آگوست 2016
کد خبر : 971722



مدیرعامل بورس انرژی ایران از تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح بنزین سازی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و به نقل از سنا، سید علی حسینی با اعلام این خبر افزود: بر اساس توافق با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، اوراق سلف بنزین اکتان ۹۰ پالایشگاه ستاره خلیج فارس فردا در بورس انرژی ایران عرضه می شود.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۵۹۲ قرارداد با قیمت پایه ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۵۰ ریال در تاریخ ۲ شهریور ۹۵ (فردا) در تابلوی سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه می شود.

او با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید بنزین و هدف کشور برای صادرات این محصول استراتژیک تصریح کرد: ارزش این تامین مالی ۳ هزار میلیارد ریال بوده و هدف از آن تامین مالی جهت اجرای طرحهای شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین پالایشگاه تولیدکننده بنزین در کشور است.

مدیرعامل بورس انرژی ایران تاکید کرد: تامین مالی دیگر پروژه های صنعت نفت هم از طریق بورس انرژی، امکان پذیر است و شرایط برای توسعه بخش انرژی با استفاده از ابزارهای نوین مالی فراهم شده است.

حسینی به جذابیت های خاص این اوراق برای سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار نرخ سود این اوراق ۲۰ درصد است که به صورت روزشمار به سرمایه گذاران و خریداران این اوراق پرداخت می شود.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: علاقمندان می توانند از طریق مراجعه به کارگزاری های بورس نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.