کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


بازدید فولاد مبارکه اصفهان ۲۷ اردیبهشت ۹۶

19 مه 2017
کد خبر : 973363



به همت روابط‌عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۲/۲۷ از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به همراه تعدادی از اعضای کانون نهادها بازدید صورت گرفت.

در ابتدای بازدید امیرحسین نادری، معاونت مالی و اقتصادی فولاد مبارکه اصفهان ضمن خوشامدگویی و استقبال از برگزاری تور بازدید از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و ابراز امیدواری از تداوم برنامه‌های اینچنینی در جهت افزایش دانش و بهره‌وری کارشناسان بازارسرمایه به معرفی و شرح مختصری از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان پرداخت.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا با سهم بیش از ۵۰ درصد در بین شرکت‌های فولادسازی داخلی و سهم ۲۰ درصدی در MENA است و حدود ۱۰۰۰ کارخانه به‌طور مستقیم و ۳۰۰۰ کارخانه به‌صورت غیرمستقیم از این مجتمع تأمین محصول می‌شوند.

این هلدینگ رتبه اول در رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی در بخش فلزات اساسی در سال ۹۵ را از آن خود کرد. گروه فولاد مبارکه اصفهان شامل شرکت‌های فولاد هرمزگان، فولاد سبا، گالوانیزه کاشان و فولاد مبارکه می‌باشد.

نادری در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه طبق صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۸۳/۰۲/۲۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۸۵/۰۲/۰۷ به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت پذیرفته شده در فهرست شرکت‌های بورسی درج گردید. این شرکت تا پایان اسفند ماه سال ۹۵ در تولید فولاد خام کشور سهمی بالغ بر ۶/۵۱ درصد داشته است و توانسته تولید فولاد خام خود را از رقم ۳۲۲۶ هزار تن در سال ۸۱ به ۷۴۵۵ هزار تن در پایان سال ۹۵ برساند و رقم ۸۶۳۰ هزار تن را در برنامه سال ۹۶ خود در نظر دارد.

ایشان در ادامه گفت: در سال ۹۵ گروه فولاد مبارکه توانسته با رقم ۴۷۱۸ هزار تن ۷۵ درصد فروش داخلی و با ۲۵ درصد فروش صادراتی با رقم ۱۵۵۴ هزار تن داشته باشد که جغرافیای صادرات این شرکت در سال ۹۵ شامل اروپا ۴۹ درصد، خاورمیانه ۳۲درصد، آفریقا ۱۲درصد و خاوردور ۷درصد می‌باشد.

از دیگر پیشرفت‌های فولاد مبارکه می‌توان به کاهش برداشت آب رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد؛ این برداشت در طرح اولیه به‌میزان ۴۰ میلیون متر مکعب بوده که در سال ۹۵ به ۲۵ میلیون متر مکعب کاهش یافت و امید است این رقم در سال ۹۶ به ۲۴ میلیون برسد.

در پایان نشست، بازدیدکنندگان سؤالات خود را از آقای نادری پرسیدند؛ معاونت مالی و اقتصادی گروه فولاد مبارکه در پاسخ به سؤالات در خصوص افزایش سرمایه در سال جاری گفت: در سال ۹۶ فولاد مبارکه اصفهان افزایش سرمایه نخواهد داشت؛ و در مورد نرخ حمل افزود که در سال جاری ۲۹ میلیون تن جابجایی مواد خواهیم داشت و ۳۰ درصد درآمد باری کشور از مجموعه فولاد مبارکه اصفهان است.

و بعد از اتمام جلسه پرسش و پاسخ، برنامه بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه آغاز شد که در ادامه می‌توانید گزارش‌های تصویری این بازدید را ملاحظه نمایید.‌

 

 

برای دیدن اسلایدها  اینجا کلیک کنید.

برای دیدن فایل نحوه عملکرد کانون و نتایج فرم نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

 

فایل‌های صوتی بازدید فولاد مبارکه اصفهان