کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


اولین جلسه مشترک مدیران عامل شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری برگزار شد

08 ژانویه 2018
کد خبر : 975518



اولین جلسه مشترک مدیران عامل شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری با حضور آقای محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در محل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان‌آتی برگزار شد.

رمضانعلی سلمانی‌نژاد، قائم‌مقام کانون در این باره به روابط عمومی اعلام کرد: در ابتدای این جلسه، آقای معتمد با بیان مطالبی پیرامون تقاضاهای متعدد و مختلف شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری اعلام نمود که سازمان امکان و ظرفیت پرداختن به مسائلی که به‌طور جداگانه توسط مشاوران مطرح و ارسال می‌شوند را ندارد. در عین حال از درخواست‌هایی که توسط کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، به‌عنوان تشکل صنفی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری تجمیع و ارسال می‌شود، حمایت نموده و با اولویت در دستور کار قرار می‌دهد.

IMG_7621

 

سلمانی‌نژاد افزود: در ادامه جلسه هر یک از مدیران عامل، به بیان مشکلات و چالش‌های پیش‌روی خود و همچنین انتظارات صنعت مشاور سرمایه‌گذاری از سازمان بورس به‌عنوان متولی بازار سرمایه پرداختند. از مهم‌ترین خواسته‌های مطرح‌شده تبیین انحصار خدمات مشاورین سرمایه‌گذاری توسط سازمان است و تمامی اعضای حاضر در جلسه اعلام نمودند که اعلام صریح سیاست کلی بلندمدت سازمان درخصوص حوزه عملکرد و مجوزهایی که مشاورین سرمایه‌گذاری می‌توانند داشته باشند، از نیازهای اساسی شرکت‌های مشاور است. همچنین مواردی نظیر صدور مجوز بازارگردانی برای مشاورین، انحصار تولی‌گری صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط مشاورین و قابلیت ارائه تحلیل‌های شرکت‌های مشاور در سامانه tsetmc از جمله درخواست‌های مطروحه در جلسه بود.

وی ادامه داد: بخش دوم جلسه به راهکارهای توسعه سامانه تحلیل داده‌های ناشران (تدان) اختصاص داشت که با توجه به حضور آقای عطایی فر از شرکت رایان‌بورس، قابلیت‌های افزوده‌شده به این سامانه ازجمله درگاه احراز هویت مرکزی و «ایجاد نماد تحت احتیاط» تشریح شد. سایر حاضرین در جلسه نیز دیدگاه‌های خود را در زمینه توسعه تدان ازجمله لزوم اصلاح و به‌روز رسانی مرامنامه تدان اعلام نمودند که مقرر شد در جلسات آتی با جزئیات بیشتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

IMG_7625

 

سلمانی‌نژاد در پایان خاطرنشان نمود: این‌گونه جلسات در قالب «میز صنعت مشاور سرمایه‌گذاری» کانون به‌طور مستمر تشکیل خواهد شد که البته ملاک حضور در این جلسات و سایر میزهای کانون، عضویت شرکت‌ها در کانون نیست و همه شرکت‌های فعال در این زمینه به حضور و مشارکت در این جلسات دعوت خواهند شد.

 

IMG_7630