کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


اطلاعات نهادهای مالی به‌روزرسانی شد

28 نوامبر 2018
کد خبر : 978598



محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار: سهامداران می توانند برای دریافت اطلاعات و جزییات کامل در خصوص نهادهای مالی به طور مستقیم به سامانه CFI.CODAL.IR مراجعه کنند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص امکانات جدید سایت کدال و اطلاعات نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون تنظیمات جدیدی به عنوان نهادهای مالی در بستر سایت کدال اضافه شد که امکان دسترسی به تغییرات و جزییات فعالیت کلیه نهادهای مالی دارای مجوز سازمان بورس اعم از تمدید مجوز، دریافت صورت های مالی، تغییر مدیریت، تغییر آدرس و هر نوع اطلاعاتی در خصوص این نهادها که بر عملکرد بازار سرمایه اثر گذار است را نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: طی این مدت، بر اساس درخواست های نهادهای مالی و سرمایه گذاران امکانات جدیدی به این سامانه اضافه شد که این اطلاعات در حال حاضر کاملا به روز شده و در دسترس عموم قرار دارد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آمار فعالیت این نهادها این چنین گفت: ۵۹۵ نهاد مالی اعم از صندوق های سرمایه گذاری، کارگزاری، شرکت سرمایه گذاری، هلدینگ ها، تامین سرمایه، بازارگردانی، مدیریت دارایی و… تا پایان سال ۹۶، مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده اند.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۷ نیز در مجموع ۶۴ مجوز موافقت اصولی صادره شده که از این تعداد ۱۶ عدد منجر به تاسیس و دریافت مجوز فعالیت این نهادها شده است و ۴۸ عدد دیگر در مرحله تاسیس یا در مرحله دریافت مجوز فعالیت برای انجام کار هستند.

معتمد در خصوص جزییات فعالیت این نهادها از ابتدای سال جاری تا سوم آذر افزود: از تعداد کل مجوزهای صادر شده در سال جاری، یک مجوز موافقت اصولی مربوط به تامین سرمایه، ۵ مشاور سرمایه گذاری، ۲۰ سبدگران، سه پردازش اطلاعات مالی و سه شرکت رتبه بندی صادر شده است.

وی در پایان بیان کرد: این نهادها در مرحله اول موافقت اصولی دریافت کرده اند و در مرحله تاسیس و دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند