کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و کاهش نرخ سود بانکی، در اولویت‌های وزیر اقتصاد گنجانده شود

21 آگوست 2017
کد خبر : 974143



مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران): لزوم اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و کاهش نرخ سود بانکی باید به‌عنوان اولویت‌های وزیر اقتصاد دولت جدید قرار گیرد و بهترین مدل پیشنهادی به وزیر جدید اقتصاد برای بهبود فضای کسب و کار، مدل مبتنی‌بر قیمت‌گذاری بازار عرضه و تقاضا و پرهیز از نظام قیمت‌گذاری دستوری است.

به گزارش روابط‌عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به‌نقل از هفته‌نامه اطلاعات بورس؛ مصطفی امید قائمی گفت: بازار سرمایه در سالهای اخیر رکود سنگینی را تحمل کرده و این در حالی است که عمده شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ در بازار سهام پذیرش و وارد شده‌اند.

امید قائمی

در سالهای اخیر اغلب ابزارهای مالی که باید در بازار سرمایه به‌کار گرفته شود، تعریف و اجرایی شده و حال آن‌که هنوز جای خالی برخی ابزارها همچون اوراق بهادار قابل معاوضه با سهام و یا قابل تبدیل به سهام خالی است.

نخستین مدیرعامل فرابورس ایران بر لزوم اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و کاهش نرخ سود بانکی به‌عنوان اولویت‌های وزیر اقتصاد دولت جدید تأکید کرد و افزود: بهترین مدل پیشنهادی به وزیر جدید اقتصاد برای بهبود فضای کسب و کار، مدل مبتنی‌بر قیمت‌گذاری بازار عرضه و تقاضا و پرهیز از نظام قیمت‌گذاری دستوری است.

نبود تعیین نرخ ارز دستوری یا نرخ سود دستوری در این زمینه یا دستیابی به فرمولی که بتواند خوراک مصرفی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور را بر مبنای قیمت آزاد بازار و به‌طور شفاف تعیین کند، می‌تواند در این زمینه مفید باشد.