کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه

16 آوریل 2018
کد خبر : 976609



شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه، به‌همت همه سرمایه‌گذاران بوده است و امیدواریم بازار سرمایه در سال جاری هم‌چون سال گذشته پررونق باشد.

این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط فعالان بازار سرمایه و نهادهای مالی، هم‌چنین فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی کشور برگزار می‌شود و آخرین تحولات و تکنولوژی بازار سرمایه، بازار پول و بیمه توسط شرکت‌ها معرفی می‌گردد.

امیدواریم در این نمایشگاه حضور بانک و بیمه پررنگ‌تر از گذشته باشد و شرکت‌ها بتوانند نحوه سرمایه‌گذاری را آموزش بدهند. در این نمایشگاه تعداد۳۹۲ شرکت حضور دارند که کارگاه‌ها، نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی بین‌المللی توسط این ‌شرکت‌ها برگزار خواهد شد.  در سال ۹۶، بازار سرمایه بازدهی ۲۵ درصدی را تجربه کرد و حجم معاملات از ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۴۷هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید.

در سال ۹۶، اصلاحات ساختاری بسیاری از جمله به‌روزرسانی سامانه معاملات و بهره‌برداری سامانه اسمارت انجام شد و در زمینه توقف و بازگشایی نمادها، این مدت زمان به یک روز کاهش یافت و در شرایط کنونی فقط ۱۰ الی ۱۵ نماد بسته هستند. هم‌چنین نماد بانک‌های صادرات، تجارت و پارسیان نیز باز شدند و بانک پاسارگاد نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

در سال جاری حجم مبنا و نوسان بازنگری خواهند شد و با تلاش برای کاهش نرخ اوراق به حمایت از تولید کالای ملی کمک خواهد شد.