کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


تغییر تکنولوژی ذوب سرچشمه از فرایند ریورب به فلاش

29 آگوست 2017
کد خبر : 974204



شرکت ملی صنایع مس ایران برای سال ۱۳۹۶، ده طرح توسعه ای در منطقه کرمان دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تغییر تکنولوژی ذوب سرچشمه از فرایند ریورب به فلاش به ظرفیت ۲۸۰۰۰۰تن مس آندی در سال می‌باشد.
به گزارش واحد تحقیق و پژوهش کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران به‌نقل از ماین‌نیوز، کشور ایران با دارا‌ بودن بیش‌از ۵۳ میلیارد تن ذخایر معدنی متفاوت (بدون احتساب نفت و گاز طبیعی) دوازدهمین کشور بزررگ معدنی جهان می‌باشد. شرکت ملی صنایع مس ایران در آخرین رتبه‌بندی شرکت بورس در سال ۱۳۹۵ در‌بین ۵۰ شرکت فعال‌تر بورس، رتبه پنجم را کسب نموه‌است؛ کسب این رتبه علی‌رغم شرایط اقتصادی کشور، دستاورد بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.
شرکت ملی صنایع مس ایران برای سال ۱۳۹۶، ده طرح توسعه ای در منطقه کرمان دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تغییر تکنولوژی ذوب سرچشمه از فرایند ریورب به فلاش به ظرفیت ۲۸۰۰۰۰تن مس آندی در سال می‌باشد. این طرح آماده افتتاح است که با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳هزار میلیارد تومان اجرا شده‌است و به زودی با حضور ریاست محترم جمهوری افتتاح خواهد شد.
به گفته رحمتی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اجرای این طرح، هزینه‌ها از ۲۰۰دلار در هرتن به ۳۰دلار در هرتن مس آندی کاهش می‌یابد.

مس1 مس 2