کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


برگزاری سی و چهارمین نشست کاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران

22 ژانویه 2020
کد خبر : 9710436



سی و چهارمین صبحانه كاری كانون نهادهای سرمایه‌گذاری صبح سه‌شنبه ۹۸/۱۱/۰۱ با حضور مدیران ارشد نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری بازار سرمایه و همچنین نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و مركز مدیریت بدهی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی با موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۹ و انتظارات بازار سرمایه در محل هتل استقلال تهران برگزار شد.

این نشست پس از خوش‌آمدگویی و تشریح موضوع صبحانه‌کاری توسط آقای دکتر سعید اسلامی بیدگلی، با سخنرانی ۵ نفر از افراد برجسته در حوزه بودجه ادامه یافت که حاوی نكات بسیار مهمی در خصوص بودجه بود.

سخنرانان این نشست به ترتیب، علیرضا توكلی كاشی؛ معاونت توسعه كانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، دكتر ابراهیم بهادرانی؛ مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران و معاون اسبق سازمان برنامه و بودجه، علی بیك‌زاده میلانی؛ مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، دكتر سید محمد هادی سبحانیان؛ معاونت پژوهشی مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و مجید زمانی؛ مدیرعامل شركت مدیریت سرمایه كیان بودند.

مهم‌ترین اخبار منتشره در این جلسه، حذف بندهایی از تبصره ۵ بودجه در كمیسیون تلفیق بودجه بود كه به موجب آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری ملزم به خرید اوراق دولتی به میزان ۵۰% داراییهای خود بودند. همچنین تعلق معافیت مالیاتی بر كارمزدهای انتشار اوراق دولتی سبب كاهش هزینه‌های انتشار اوراق دولتی خواهد شد.

موضوع سخنرانی هریک از افراد به‌همراه فایل های ارائه شده توسط سخنرانان جهت استفاده مخاطبین، در این قسمت به اشتراك گذاشته می شود:

عليرضا توكلي كاشي، بررسی بلندمدت روند بودجه و بدهی‌های دولت

دكتر ابراهيم بهادراني،تشریح خلاصه بودجه و ارقام کلیدی

دكتر سيد محمد هادي سبحانيان، سیاست‌های بودجه

مجيد زماني، انتظارات بازار سرمایه

مشروح اين جلسه در روزهاي آتي به اطلاع عموم علاقه مندان خواهد رسيد و گزارش تصویری آن با کلیک در این قسمت قابل مشاهده است.