کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


گزارش تهیه و تنظیم فرم‌های گزارش تفسیری مدیریت

05 فوریه 2018
کد خبر : 975864



اولین جلسه مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار و کانون‌ها، با موضوع تهیه و تنظیم فرم‌های گزارش تفسیری مدیریت، در تاریخ ۹۶/۱۱/۱۴ در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. 

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار
موضوعات مطرح شده در جلسه:

در جلسه مورخ هفت بهمن ماه سال جاری که با حضور برخی از اعضای هیأت‌مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران نهادهای مالی بازار سرمایه و دبیرکل‌های کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد، مقرر شد که در قالب گزارشات تفسیری مدیریت، فرم‌ها و جداولی به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز بازار از ناشرین، قرار گیرد که تکمیل کردن آن فرم‌ها و جداول توسط ناشرین الزامی باشد. این فرم‌ها به هفت دسته جداگانه شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی تقسیم می‌شود. بدین ترتیب بخش مهمی از اطلاعات صورت‌های مالی و بودجه به صورت تفصیلی و با جزئیات کامل در قالب جداول جدید به فعالین بازار سرمایه و تحلیل‌گران عرضه خواهد شد و نگرانی فعالان بازار سرمایه از بابت کاهش اطلاعات ارائه‌شده به بازار برطرف خواهد شد. در جلسه فوق هم‌چنین مقرر شد درخصوص جزییات این فرم‌ها و نحوه گزارش‌دهی ناشرین در جلسه‌ای متشکل از نمایندگان کانون کارگزاران، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و سازمان بورس تصمیم‌گیری شود. این جلسه به‌همین منظور تشکیل شده و اعضای حاضر پس از بحث و بررسی درخصوص فرم‌های مذکور درخصوص موارد ذیل به جمع‌بندی رسید:

  • اطلاعات عملیاتی شرکت چه در قالب عملکرد چه در قالب بودجه به صورت کامل منتشر گردد.
  • فرم‌ها به گونه‌ای طراحی شود که قابلیت بررسی و تطبیق با گزارشات ماهانه و هم‌چنین قابلیت مقایسه با گزارشات پیش‌تر شرکت را داشته باشند.
  • اطلاعات عملیاتی آتی شرکت چنانچه شرکت در بازه زمانی گزارش عملکرد پایان سال قرار داشته باشد، در قالب بودجه سال بعد؛ چنانچه شرکت در بازه مرتبط با گزارشات ۳ و ۶ ماهه قرار داشته باشد، در قالب بودجه تا انتهای سال مالی و چنان‌چه شرکت در وضعیت ارائه عملکرد گزارش نه ماهه باشد در قالب بودجه سه‌ماهه پایان سال و سه‌ماهه ابتدای سال بعد ارائه شود.
  • درخصوص سایر اطلاعات با اهمیت شرکت نظیر اطلاعات غیر عملیاتی و … این امکان وجود داشته باشد که شرکت در قالب کادرهایی پیش بینی خود را ارائه نماید.
  • در خصوص سرمایه گذاری های شرکت چه در بانک ها چه در شرکت های وابسته و فرعی تنها پیش بینی دریافت سودنقدی (DPS) حذف شده و بقیه گزارشات همانند گذشته منتشر می شوند.

در نهایت نیز مقرر شد فرم های فوق توسط سازمان بورس و اوراق بهادار پس از اصلاح و بهبودهای ارائه شده منتشر شود و چنانچه نظرات دیگری در این خصوص وجود داشت از طریق کانون ها جهت اصلاح به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس شود.

حاضرین در جلسه:

آقایان محمد علیزاده (مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)، وحید روشن قلب (سرپرست اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار)، جعفر آذروند (رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار)، ولی اله جعفری (کارشناس مسئول مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)، مهرزاد منتظری (مدیر تحلیل کارگزاری آگاه- نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)، ولید هلالات (مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار- نماینده کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)، هاشمی‌نژاد (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تأمین پارس– نماینده کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)، بوستانی (مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه – نماینده کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران) و بهزادفر (مدیر امور اعضای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)