کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


پیشنهادی جدید برای کاهش مالیات شرکت‌های بورسی

20 نوامبر 2018
کد خبر : 978522



محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوعات نشست امروز با بانکها از پیشنهاد طراحی سوئیفت منطقه ای، بسته مشوق ها، کاهش مالیات شرکت های بورسی خبر داد و میانگین ارزش سهام عدالت را اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه امروز نشست مشترکی به منظور تعامل نظام بانکی برای افزایش توانمندی های آن ها در بخش های مختلف برگزار می شود، گفت: یکی از موضوعات داخلی نظام بانکی بحث ناترازی های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش است.

وی افزود: در این نشست راهکارهای ضدتحریمی نیز مورد بحث قرار می گیرد. در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده و مرکز پژوهش ها نیز کار را در این زمینه آغاز کرده است.برنامه پیشنهادی بانک ها و بانک مرکزی و وزارت اقتصادی هم مطرح می شود. آن چه که قابل بیان است به مردم اعلام می کنیم و بخشی از اقدامات هم محرمانه است.

این نماینده مجلس با اشاره به کشورهایی که با ایران همراهی بانکی دارند، ادامه داد: پیشنهاد این است که سوئیفت منطقه ای را طراحی کنیم و بانک ها هم در این جلسه آخرین اقدامات را در زمینه سوئیفت اعلام می کنند.اقدامات خوبی در طول ماه های اخیر در زمینه پیمان های پولی دو جانبه انجام شده،استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم و بانک مرکزی اقدامات را در این باره شرح خواهد داد.بسته جامعی هم در افزایش توانمندی در داخل نظام بانکی و برای مقابله با تحریم ها خواهیم داشت.

پورابراهیمی با بیان اینکه امریکایی ها نتوانستند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و اقدامات آن ها در این باره شکست خورد، گفت: معاملات بورسی نفت با ظرفیت یک میلیون بشکه انجام شده، فعالان اقتصادی کشورهای طرف، نشست هایی را با سفرا در خصوص بازار سرمایه و بورس انرژی داشتند و درخواست کدهای معاملاتی کردند و حضور آن ها در این بخش می تواند مسیر حرکت را به سمت بخش خصوصی ببرد و این ظرفیت در آینده کمک های خوبی خواهد کرد تا محدودیت های ناشی از تحریم را کنار بگذاریم.

وی گفت: بسته ای از مشوق ها و کاهش نرخ مالیات را برای شرکت های بورسی در نظر گرفتیم و اقدامات در جهت ساده سازی فرآیند پذیرش است که اگر عملیاتی شود بخش گسترده ای از این شرکت ها بر روی تابلوی بورس و فرابورس قرار خواهند گرفت.