کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


نظر سعید اسلامی بیدگلی در خصوص نارضایتی گروه‌های مختلف سهامداری

05 مارس 2019
کد خبر : 979254



سعید اسلامی بیدگلی؛ دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران درباره ادامه تفاوت نرخ سهام بورس‌ها در مصاحبه با خبرگزاری بورس۲۴  گفت: مفهمومی ندارد که یک سهم با یک چشم‌انداز مالی مشخص و یک استراتژی مشخص در قیمت‌های معاملاتی مختلف معامله شود.

علاوه بر این بنظر می‌رسد که یک مقدار هم سفته بازی روی این سهم‌ها در حال افزایش است و همین عامل باعث نارضایتی گروه‌های مختلف سهامداری شده است.

وی همچنین در خصوص تجمع نمادهای بازار سرمایه که همچنان بلاتکلیف مانده و تصمیم مشخصی برای آن اتخاذ نشده است، گفت امیدواری ما این است که این مهم هرچه زودتر انجام شود. چرا که این موضوع دغدغه اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز هست.

همچنین ایشان در ادامه مصاحبه اذعان داشتند نه فقط به عنوان یک عضو شورا بلکه به عنوان کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران تلاش خود را خواهم کرد تا پیشنهاد بهتری به سازمان بورس اوراق بهادار بدهیم. البته پیشنهادهایی هم که درباره تجمیع نماد بورس‌ها توسط سازمان مطرح شد پیشنهادات بدی نبود اما گمان کردیم فرصت برای بهتر شدن هرچه بیشتر این پیشنهادات وجود دارد.

وی در رابطه با این که اتخاذ تصمیم مشخص در خصوص تجمیع نمادها بالاخره تا کی ادامه خواهد یافت؟ گفت: این بستگی دارد به اینکه مذاکرات چگونه پیش رود. سازمان بورس اوراق بهادار به هر حال خود متولی این امر است چنانچه طرحی بیان نماید که نیازدوباره به بررسی داشته باشد قطعا زمان بیشتری صرف خواهد شد. لذا از سازمان تقاضا کردیم تا با پختگی بیشتری این موارد را در شورا مطرح شود.

 

منبع: BOURSE24