کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


نامه منتسب به سازمان بورس جعلی است

03 جولای 2018
کد خبر : 977184



سعید فلاح‌پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، نامه منتسب به سازمان بورس و اوراق بهادار، با موضوع ممانعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های خودروسازی را تکذیب کرد .

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، فلاح‌پور ضمن اشاره به جعلی بودن این نامه اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب ترکیب دارایی های مندرج در اساسنامه و امیدنامه آنها مجاز به سرمایه گذاری هستند و مطابق روال معمول هر گونه مقررات جدید در خصوص فعالیت های نهادهای مالی توسط مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و مدیریت نظارت بر کارگزاران، از طریق مجاری رسمی این سازمان از جمله درج در تارنمای این سازمان به نشانی www.seo.ir یا از طریق مکاتبات اتوماسیون اداری انجام می شود؛  بنابراین چنین نامه ای با چنین مشخصاتی که در سربرگ آن نام ” مدیریت سازمان بورس ” درج شده، اساسا امکان صدور ندارد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: قطعا مدیریت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را پی گیری و با جاعلین و بر هم زنندگان نظم و آرامش بازار سرمایه برخورد خواهد کرد .

خاطر نشان می شود: اخیرا نامه ای جعلی در فضای مجازی خطاب به صندوق های سرمایه گذاری و با موضوع عدم سرمایه گذاری در شرکت های خودروسازی منتشر شده و به آنها هشدار داده شده بود تا اطلاع ثانوی در هیچ یک از شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری نکرده و از خرید سهام این شرکت ها خودداری کنند .

در این نامه همچنین ادعا شده بود که این تصمیم توسط رئیس سازمان بورس اتخاذ شده و با مدیران خودروسازی نیز در این زمینه هماهنگی هایی صورت گرفته است !

پیش از این یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس نیز در صفحه شخصی خود از جعل سربرگ و نسبت دادن دروغ شاخدار به سازمان بورس خبر داده و اعلام کرده بود این سازمان شکایت حقوقی علیه انتشار دهندگان این نامه جعلی را پی گیری خواهد کرد .