کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


موافقت شورای عالی بورس با تقاضای شرکت کنتورسازی ایران

27 دسامبر 2017
کد خبر : 975431



شورای عالی بورس با تقاضای شرکت کنتورسازی ایران برای مجوز معاملات خارج از ساعت سهام موافقت كرد. نماد شرکت کنتور سازی ایران از ۱۳ شهریور سال ۹۵ به‌دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به نقل از با اقتصاد، شرکت کنتور‌سازی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی، نماد معاملاتی این شرکت در روز ۲۳ آبان سال ۹۴ در بورس بازگشایی شد و بلافاصله رشد سریع قیمت سهام این شرکت آغاز شد؛ به ‌نحوی که پس از ۳۲ روز، قیمت سهام کنتورسازی ۱۱۴ درصد رشد کرد و در مدت کوتاهی قیمت هر سهم کنتور‌سازی‌ با ۶۴۰ درصد رشد به ۷ هزار و ۲۶۰ تومان رسید.

این اتفاق به ‌دلیل انتشار شایعاتی در مورد انعقاد یک قرارداد تجاری رخ داد که البته این خبر بعدها توسط سازمان بورس غیرواقعی تشخیص داده شد. در پی این رویداد هم سازمان بورس به‌ عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه، معاملات سهام شرکت کنتور‌سازی را متوقف کرد و از مدیران کنتورسازی خواست در این‌باره گزارشی شفاف ارائه دهند.

پس از این اتفاق بود که سونامی افت قیمت سهام شرکت کنتورسازی و از دست رفتن سرمایه سهامداران فریب خورده در بورس آغاز شد و اعتراض‌هایی در این زمینه شکل گرفت. در شرایطی که از یک سال پیش پرونده تخلف‌های روی‌داده در شرکت کنتورسازی، در مراجع قضایی در دست بررسی است، چندی پیش نیز برخی از سهامداران این شرکت تاب و توان خود را از دست دادند با ورود به تالار شیشه‌ای و بر هم زدن نظم معاملات، خواستار ارائه پاسخ مسئولان سازمان بورس شدند.

همچنینن وزیر اقتصاد نیز  دستور داد کمیته‌ای ویژه مسایل و مشکلات سهامداران شرکت کنتورسازی را بررسی کند.

kontorsazi