کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


شرکت ملی مس زیر چتر بازارگردان رفت

05 سپتامبر 2016
کد خبر : 971854



شرکت تأمین سرمایه آرمان با هدف تأمین مالی یک صندوق بازارگردانی برای شرکت ملی مس راه اندازی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و به نقل از سنا، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان (عضو کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران) گفت: تأمین سرمایه آرمان به عنوان مدیر صندوق بازار گردانی مس این صندوق را برای افزایش نقد شوندگی و حمایت از سهام این شرکت با مشارکت سهامداران شرکت ملی صنایع مس تاسیس کرده است.

وی در ادامه افزود: صندوق های بازارگردانی در شرایط فعلی بازار می توانند به نقد شوندگی سهام شرکت ها کمک کنند تا همواره سهم در شرایطی قرار داشته باشد که خریدار و فروشنده برای سهم وجود داشته باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره اهمیت صندوق های بازار گردانی گفت: صندوق بازارگردانی از جمله نیازهای اساسی بازار سرمایه است و به نظر می رسد توسعه صندوق های بازارگردانی می تواند به رفع  نگرانی های بازار برای طولانی مدت کمک کند.

وی ادامه داد: تامین سرمایه آرمان در همین راستا فعالیت های بازارگردانی خود را شروع کرده و آمادگی خودش را برای راه اندازی صندوق های بازارگردانی با مشارکت شرکت های حقوقی اعلام کرده است و حتی آمادگی دارد بخشی از منابع صندوق را تامین کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: صندوق های بازار گردانی در بلند مدت تنها راه حفظ نقد شوندگی و تعادل بازار هستند و حداقل باید برای ۳۰ شرکت بزرگ بورس صندوق بازارگردانی راه اندازی شود.

مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان اظهار داشت: نهادهای مالی و تامین سرمایه ها به واسطه امکاناتی که در اختیار دارند با کمک ناشران می توانند این صندوق ها را راه اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: صندوق های بازارگردانی با توجه به مصوبات سازمان بورس از مزایایی چون معافیت ۸۰ درصدی کارمزد و همچنین از لحاظ قانونی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند که این امر باعث می شود هزینه های معاملاتی و هزینه فعالیت صندوق ها به نسبت معاملات خارج از این نظام کاهش پیدا کند.