کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


دریافت موافقت اصولی نخستین VC در حوزه مسکن، راه و شهرسازی

19 فوریه 2018
کد خبر : 975950



در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری (خرید اختراع) به ارزش ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل فرابورس ایران در نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری فرابورس ضمن اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری جسورانه در کشور از دریافت موافقت اصولی تاسیس نخستین VC در حوزه مسکن، راه و شهرسازی خبر داد که ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال دارد.

امیر هامونی پیشنهاد کرد که با توجه به ارتباط طرح‌های بسیاری از مخترعان به حوزه‌های راه و ساختمان، در آینده فستیوال‌های راه و شهرسازی و همچنین صنعت ساختمان نیز برگزار شود و شرکت‌های فعال در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات که سهام‌شان در بورس معامله می‌شود می‌توانند در این فستیوال‌ها حضور یابند.

هامونی همچنین درخواست پذیرش یک شرکت داخلی که داروی ضدسرطان تولید می‌کند و حاشیه سود خوبی دارد به فرابورس را خبر خوبی دانست و افزود: با یاری خداوند به زودی در تابلو اصلی بازار فرابورس، این شرکت پذیرش و در ادامه سهام آن عرضه می‌شود.

hamooni

وی با اشاره به اینکه در میان مخترعان برتر بازار دارایی فکری چند شرکت بورسی نیز وجود دارند، گفت: جای خوشحالی است که شرکت‌های بورسی هم برای ارتقای بهره وری خود وارد چنین عرصه‌هایی می‌شوند.

مدیرعامل فرابورس ایران در پایان از تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری فستیوال‌هایی که بازار دارایی فکری فرابورس بستر مقرراتی آن را فراهم کرده است، قدردانی کرد.