کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


حسین سلیمی به مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی منصوب شد

07 مارس 2018
کد خبر : 976315



سرانجام پس از گذشت یک ماه از خداحافظی حجت اله صیدی از سرمایه‌گذاری خوارزمی این شرکت بزرگ حاضر در صنعت واسطه گری مالی با حضور چهره ای جدید در سمت مدیریت عامل مواجه شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از بورس ۲۴، بهمن ماه سال جاری بود که حجت‌اله صیدی ساختمان حوالی بلوار فرهنگ سعادت آباد سرمایه گذاری خوارزمی را به مقصد خیابان سمیه و برج سپهر بانک صادرات ایران رسما ترک کرد و اداره بزرگترین بانک بورس با ۵٨٠٠ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده را برعهده گرفت.

اما در حالی که در مدت عدم حضور یک ماهه وی در “وخارزم” این مجموعه بدون حضور مدیرعامل و با سرپرست اداره می شد که نهایتا روزگذشته این مجموعه نیز مدیر عامل جدید خود را شناخت و حسین سلیمی بر کرسی مدیریت عاملی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی تکیه زده است.

سلیمی متولد ۱۳۴۰ و دارای رزومه پرباری در انواع فعالیت‌های اقتصادی و مالی است، وی از سال ۶۵ تا ۷۴ در سازمان حسابرسی فعال بود و همچنین از ۷۴ تا ۸۳ کارشناس ارشد مالی و مدیر نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری صباتأمین بوده است.

وی از سال ۸۵ تا ۸۶ به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت‌مدیره سرمایه‌گذاری سپه و از سال ۸۶ تا ۹۲ به عنوان مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری صباتأمین فعالیت کرده است.

او در آخرین پست‌ها و سمت‌های خود ریاست هیأت‌مدیره شرکت زرین معدن آسیا و مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گاری مدبران هما بوده است.

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با ۱۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت بانکداری، ساختمان و مسکن، صنایع معدنی، انرژی، فناوری اطلاعات،بازرگانی و بازار سرمایه فعال است. خوارزمی اخیراً جزء ۱۰۰ شرکت پیشروی کشور و به عنوان ۱۰۰ شرکت برتر ایران معرفی شده است. این شرکت سرمایه‌گذاری مالکیت مستقیم حدود ۴ درصدی در بانک صادرات ایران دارد.