کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


توسعه خط هفت قطار شهری تهران از مسیر بازار سرمایه

26 آگوست 2018
کد خبر : 977777



محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه تمدن (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران) از انتشار اوراق مشارکت شهرداری تهران به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال به‌منظور تأمین مالی احداث و تکمیل خط هفت قطار شهری تهران خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمودرضا خواجه نصیری، با اشاره به گسترش همکاری های بازار سرمایه و حوزه حمل و نقل  شهری گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و به منظور  تامین مالی پروژه های شهری نسبت به انتشار این اوراق اقدام کرده است.
وی افزود: تنوع ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه فرصتی مناسب و راهکاری اساسی برای توسعه طرح های شهری به شمار  می رود و با توجه به اینکه قطارشهری نقش بسزایی در حمل و نقل ایمن، کاهش آلودگی هوا، ترافیک و صرفه جویی در زمان دارد لذا تامین مالی این قبیل پروژه ها فرصتی مناسب برای توسعه و گسترش خدمات خواهد بود.

به گفته خواجه نصیری این اوراق چهار ساله و با نرخ سود سالانه ۲۰ درصد است که با مجوز بانک مرکزی منتشر شده است و به زودی معاملات ثانویه آن در یکی از بازارهای بورس، آغاز می شود.
متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق، شرکت تامین سرمایه تمدن است و تامین مالی حوزه های مختلف با استفاده از تمامی امکانات بازار سرمایه، از اهداف تامین سرمایه تمدن در سال ۱۳۹۷ است.