کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


برنامه فروش چهار شرکت در سال جاری

04 آوریل 2018
کد خبر : 976513



عباس نعیمی، جانشین مدیرعامل و معاون امور شرکت‌های گروه توسعه ملی (عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران) درخصوص آخرین وضعیت واگذاری‌ها و بودجه سال ۹۶ «وبانک» گفت: شرکت در سال مالی گذشته توانست شرکت‌های بورسی و غیر بورسی زیادی را واگذار نماید و چند شرکت زیر مجموعه را نیز به بازار سرمایه وارد کند.

معاون سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از برنامه فروش چهار شرکت در سال جاری خبر داده است، صنعتی بارز یکی از این چهار شرکت است.

به گزارش روابط‌عمومی کانون به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی زیر مجموعه بانک ملی در راستای خروج از بنگاه داری بانک ها در سال ۹۶ توانست بخشی از دارائی های خود را واگذار کند و یکی از بزرگترین واگذاری های این مجموعه را می توان واگذاری شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با عایدی ۱۲۴۰ میلیارد تومان برای این شرکت دانست که در سال مالی ۹۷ در صورت های مالی این شرکت لحاظ خواهد شد.

در همین رابطه عباس نعیمی جانشین مدیرعامل و معاون امور شرکت های گروه توسعه ملی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری ها و بودجه سال ۹۶ «وبانک» گفت: شرکت در سال مالی گذشته توانست شرکت های بورسی و غیر بورسی زیادی را واگذار نماید و چند شرکت زیر مجموعه را نیز به بازار سرمایه وارد کند.

نعیمی گفت: در سال ۹۶ در طول سال ۱۳۲ میلیارد تومان واگذاری و در روزهای پایان سال واگذاری ۱۲۴۰ میلیارد تومانی صنعتی و معدنی توسعه ملی را کلید زدیم که خوشبختانه عرضه موفقی بود و عواید آن در صورت های مالی سال جاری منعکس خواهد شد.

وی ادامه داد:برنامه های واگذاری گروه توسعه ملی در سال جاری نیز ادامه دارد، واگذاری صنعتی و معدنی توسعه ملی نهایی خواهد شد.همچنین واگذاری دوده صنعتی نیز در این سال عملیاتی می شود.

جانشین مدیرعامل گروه توسعه ملی گفت: برنامه فروش ارج ، ایران ترانسفو و بارز نیز در دستور کار است.

نعیمی ادامه داد : در سال مالی گذشته EPS محقق شده شرکت در حدود ۵۳ تومان بود که احتمالا ۳-۴ درصد نیز از رقم فعلی بالاتر خواهد بود و طبق پیش بینی حرکت کردیم.

نعیمی به برنامه شرکت برای واگذاری بلوک شفا دارو تحت اختیار«وبانک» نیز اشاره کرد و گفت: این بلوک را در سال جاری واگذار خواهیم کرد و با صندوق بازنشستگی بانک ها در این خصوص در حال مذاکره هستیم.

وی در خصوص برنامه واگذاری«وتوسم» هم گفتدر حال حاضر مشتری جدی برای واگذاری این بلوک ورود پیدا نکرده است و در صورتی که پیشنهاد خوبی برای خرید این شرکت باشد ، فروشنده هستیم.

نعیمی در پاسخ به این سوال که بلوک «وبانک» معامله می شود یا خیر گفت: این بلوک آگهی شد اما مشتری ای که پیشنهاد جدی و قابل قبول برای سهامدار عمده داشته باشد ورود نکرده و بانک ملی برای اجرای قانون و خروج از بنگاه داری برنامه واگذاری تمام دارائی هایی که مازاد تلقی شود را دارد و با جدیت برنامه ها در این راستا در حال اجراست.