کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


بدعت حرکت جدید و فرهنگسازی در راستای شناخت همگانی بازار سرمایه

14 ژانویه 2019
کد خبر : 978983



سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با هدف فرهنگ‌سازی، با همکاری یک تیم حرفه‌ای از هنرمندان تئاتری کشور در تدارک اجرای یک تئاتر درام می‌باشد که موضوع داستان در کش و قوس‌های بازار سرمایه شکل می‌گیرد.

این تئاتر که نخستین نمایش با دغدغه التهابات روز بازار سرمایه خواهد بود، به‌زودی روی صحنه تئاتر می‌رود.

این نمایش با عنوان «شوبیل» به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا قلمبر» و تهیه‌کنندگی «سعید اسلامی بیدگلی» و «امین آذریان»  مدتی است تمرینات خود را در سکوت خبری آغاز کرده و به‌زودی توسط شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی بازبینی خواهد شد. این نمایش اواخر ماه جاری در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

این تئاتر را کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و گروه دانش شاخص بازار سرمایه و احتمالأ چند نهاد دیگر فعال در بازار سرمایه اسپانسری و  همراهی خواهند کرد.

سعید اسلامی بیدگلی به‌عنوان تهیه کننده اولین تئاتر مالی ایران بالاخره در نشست خبری این موضوع را رسانه‌ای نموده و درخصوص هدف خود از قدم گذاشتن در راه هنری و تئاتر را آشنایی هرچه بیشتر عامه مردم با بورس مطرح نموده و همچنین ابزار نمود این آموزش‌ها در کشورهای پیشرفته رواج دارد.

وی درباره شرایط اقتصادِ فرهنگی در ایران، بیان کرد: متأسفانه اقتصاد فرهنگ در ایران شرایط چندان مناسبی ندارد. یکی دیگر از چالش‌هایی که مانع از رشد اقتصادِ فرهنگ در کشور می‌شود ضعف اندیشه‌های فرهنگی در نگاه مسئولان و به‌تبع آن در جامعه است، لذا با نوآوری حضور مستقیم در رشته‌های فرهنگی ازجمله تئاتر، برای بهبود این کمبود کوشیده است.

همچنین سعید اسلامی بیدگلی هدف دیگر خود را از تهیه چنین تئاتری فرهنگ‌سازی در حوزه آموزش‌های غیرکلاسیک و نزدیکی دو قشر فعالان بازار سرمایه و عموم مردم دانست و  جامعه هدف این تئاتر را شامل دو دسته مخاطبان خاص ازجمله فعالان بازار سرمایه و سایر مردم تقسیم کرد که در این مجموعه فرهنگی می‌توانند به دور از هیجانات کاذب بازار سرمایه  در کنار هم به تماشای تئاتر بنشینند.