کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


بازگشت جداول بودجه به گزارش تفسیری مدیریت

27 ژانویه 2018
کد خبر : 975678



در جلسه‌ای که امروز ۹۶/۱۱/۰۷ به‌همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد و در آن جمعی از مدیران نهادهای مالی بازار سرمایه و دو تن از اعضای هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و کارشناسان این سازمان حضور داشتند، دستورالعمل‌ سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد EPS و گزارش تفسیری مورد‌بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه مقرر شد که اطلاعات موردنیاز تحلیل‌گران در قالب جداول الحاقی به گزارش تفسیری مدیریت به بازار اعلام شود. این جداول برای هفت دسته شرکت به‌طور جداگانه تهیه شده است و تا پایان این هفته به شرکت‌های ناشر اوراق بهادار اعلام خواهد شد. این هفت گروه شرکت شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی است. بدین ترتیب بخش مهمی از اطلاعات بودجه‌ای در قالب جداول جدید به بازار سرمایه و تحلیل‌گران عرضه خواهد شد و نگرانی فعالان بازار سرمایه از بابت کاهش اطلاعات ارائه‌شده به بازار کاهش خواهد یافت. در ضمن کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و سهامداران حقیقی به پایش اطلاعات ارائه‌شده در گزارش تفسیری خواهند پرداخت.

در این جلسه همچنین به لزوم تغییراتی در سایر دستورالعمل‌ها، به ویژه دستورالعمل انضباطی، نیز اشاره شد.

سعید اسلامی بیدگلی (دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)، روح‌اله میرصانعی (دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار)، حسن امیری و سعید فلاح‌پور (اعضای هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار)، امیر تقی‌خان تجریشی، الهام خلیلی، فیروزه سالارالدینی، محمدرضا ستایش، پژمان شعبان‌پور، منصور کنعانی، قائمی، امیرحمزه مالمیر و محمد هاشمی‌نژاد (نمایندگان مدیران نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه) و تنی چند از کارشناسان سازمان بورس از جمله شرکت‌کنندگان در این جلسه بودند.