کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران


گزارش بازدید از کارخانه سهامی عام ذوب‌آهن اصفهان

01 مه 2019
کد خبر : 979490



بنا ‌به دعوت مهندس یزدی‌زاده مدیرعامل محترم کارخانه ذوب‌آهن اصفهان از بازار سرمایه جهت آشنایی نهادهای سرمایه‌گذاری با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کارخانه ذوب‌آهن، بازدید از این کارخانه صورت پذیرفت.

در این بازدید برخی از  مدیران‌عامل عضو کانون و نمایندگانی از سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از اصحاب رسانه بازار سرمایه حضور داشتند.

در‌طی این دعوت مدیران حاضر در این بازدید، از خطوط تولید کوره بلند شماره ۳، کک سازی، پروژه PCI و  DVفولادسازی و کارگاه ریل بازدید نمودند.

هم‌چنین مهندس منصور یزدی زاده، پس از بازدید طی نشستی با مدیران حاضر در این جلسه به بحث و گفتگو پرداختند.

در این گفتگو مدیرعامل ذوب‌آهن ضمن معرفی خطوط تولید، و پروژه‌ها‌ی طرح و توسعه گزارشی نیز از شرایط تولید و پروژه‌های در دست اجرا ارائه نمودند.

یزدی‌زاده، ضمن اعلام این‌که از لحاظ تکنولوژی و فنی این کارخانه در شرایط ایده‌عالی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بحران‌هایی هم‌چون کم‌آبی را در سال جدید پیش‌رو نخواهد داشت و تمرکز این کارخانه در سال جدید برنامه‌ریزی جهت پایداری در آب مصرفی کارخانه، پایداری در مواد اولیه که یکی از بزرگترین معضلات پیش‌روی این کارخانه می‌باشد و نیز بهبود سرمایه را در دستور کار خواهد داشت.

مدیرعامل ذوب‌آهن در ادامه خبر از قراردادهای جدید این کارخانه با شرکت راه‌آهن در زمینه تولید ریل را عنوان نموند که می‌تواند در سال‌های نه چندان دور، حاشیه سود خوبی را برای این کارخانه فراهم کند.

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نیز در این نشست ضمن تشکر از دعوت این مجموعه بزرگ جهت فراهم آوردن فرصت بازدید از خطوط تولید این کارخانه و نیز تشکر از حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در این بازدید عنوان نمود که بازار سرمایه به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین بسترهای مالی نقش بسیار پررنگی در تخصیص بهینه منابع، و تأمین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و رشد و توسعه اقتصادی دارد.

دبیرکل کانون استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه را  یکی از راه‌های برون رفت از بحران‌های اقتصادی دانست و افزود فرصت‌های توسعه‌ بسیار خوبی در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران آن بازده‌هی مناسبی پیش‌رو داشته باشد.

از دیگر سخنرانان این نشست آقای بوالحسنی مدیرعامل شرکت سبدگردان نوویرا (عضو کانون) که در خصوص تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ذوب آهن و نوویرا توضیحاتی را ارائه نمودند و عنوان کرد این همکاری مشترک در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان خرداد ماه سال جاری پذیره‌نویسی خواهد شد.

در پایان این برنامه نیز کارگروهی کوتاه در خصوص پروژه‌های در دست اجرا این مجموعه برای مدیران تشکیل شد.